Znajdź nas na Facebooku!
Placówka patronacka, partner merytoryczny

W naszym przedszkolu czas każdego dziecka wypełniony jest zabawą i licznymi atrakcjami. Dzieci mają możliwość wszechstronnego rozwoju w trakcie zajęć kierowanych przez nauczyciela ale także w czasie zabaw dowolnych. Aktywności każdego dziecka sprzyja aranżacja przestrzeni przedszkolnej, jego wyposażenie, zabawki odpowiednie do wieku rozwojowego, ciekawe pomoce dydaktyczne oraz wykwalifikowana kadra stosująca nowatorskie metody pracy. W naszym przedszkolu dzieci uczestniczą w szeregu licznych, bezpłatnych zajęć. Są to:

 

 

 

ŚWIAT LICZB WILLY’EGO (koncepcja wczesnego nauczania matematyki)

 

Liczby nabierają życia! Świat liczb Willy’ego jest indywidualnym pomysłem nauczania służącym poznawaniu solidnych matematycznych podstaw o liczbach naturalnych od 1 do 10.

Dzieci budują krainę liczb: ze zwierzętami, drogami, domami, wieżami, ogrodami; krainę gdzie żyje Czarodziejka Niezapominajka i Psotnik Przewrotnik. W liczbowej krainie liczby mieszkają w domach i w spersonalizowany sposób oznajmiają swoje matematyczne właściwości. Procesowi tworzenia liczbowej krainy towarzyszą gry i rozmaite formy aktywności: kierowane rozumem, sercem i ręką. Dzieci poprzez zabawę poznają bardzo dokładnie najważniejsze liczby i badają związki w przestrzeni liczbowej od 0 do 10. Metoda Świata liczb Willy’ego mocno angażuje dzieci w proces poznawania i rozumienia. Ponadto uczy postrzegania, koncentracji, kompetencji społecznych i wytrwałości, wspomaga motorykę dużą i małą, rozwija kompetencje językowe. I co ważne – dzieci świetnie się przy tym bawią!

Poznawaniu matematycznego świata sprzyjają specjalne pomoce dydaktyczne w postaci drewnianych domków, dywaników, liczbowej drogi i liczbowych wież, maskotek-liczb oraz specjalnie przygotowanych piosenek.

 

JĘZYK ANGIELSKI – DWUJĘZYCZNE DZIECI

 

Język ojczysty poznajemy jeszcze w okresie prenatalnym; słysząc dochodzące z otoczenia dźwięki, oswajamy się z nimi, a następnie przyswajamy, by w końcu zacząć z tych zasobów stopniowo czynnie korzystać. Jak dowiodły badania naukowe, dziecko może równolegle oswajać i przyswajać dwa albo nawet trzy języki i to z całym bogactwem  dodatkowych korzyści.

Realizowany w naszym przedszkolu Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

Wszystko zostało metodycznie zaplanowane od urodzenia aż do szóstego roku życia. Specjalnie przygotowane dwie serie edukacyjne: „Baby Beetles” (wiek 0-4), „Tom and Keri” (wiek 3-6) w formie spirali językowej wprowadzają rozpoznawane i rozumiane w kontekście słowa i zwroty dostosowując wszystko do typowych dla dziecka w danym wieku możliwości i zainteresowań. Dzięki temu język angielski nigdy nie staje się dla dziecka językiem obcym.

 

WARSZTATY KULINARNE

 

Raz w miesiącu nasze przedszkolaki uczestniczą w warsztatach kulinarnych. W ich trakcie poznają tajniki kuchenne, uczą się korzystać z urządzeń kuchennych, odmierzać składniki, a potem mieszać, wałkować i oczywiście próbować. Wszystkie te czynności sprawiają dzieciom ogromną radość, a przy okazji są świetną okazją do rozwijania praktycznych umiejętności przygotowywania posiłków, nauki współpracy w grupie i przeżywania radości z możliwości wspólnego konsumowania przygotowanych potraw.  Nasze przedszkolaki mają już na swoim koncie: pizzę, zdrowe sałatki, soki i koktajle, owocowe szaszłyki, kanapki, muffinki, gofry, ciasteczka, naleśniki, kompoty, faworki, pączki, róże karnawałowe, tortille, galaretki, sernik na zimno i wiele innych pyszności.

 

WARSZTATY REGIONALNE

 

Edukacja regionalna ułatwia odkrywanie tożsamości, pozwala poznawać własne dziedzictwo kulturowe, tradycję regionu, wzmacnia więzi ze środowiskiem lokalnym oraz wspiera współpracę międzypokoleniową. Częstym gościem chętnie zapraszanym przez Chmurowe Przedszkolaki są panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Płokach. Głównym celem przedsięwzięcia jest kultywowanie oraz rozpowszechnianie tradycji z terenu powiatu chrzanowskiego. Wspólnie z dziećmi panie przygotowują przetwory oraz tradycyjne wypieki zgodne z porą roku, które zawsze okazują się niezmiernie pyszne i szybciutko znikają z talerzy. W okresie Wielkanocy dekorują wraz z przedszkolakami palmy wielkanocne, a także zawsze chętnie pośpiewają, dadzą przymierzyć elementy ludowego stroju czy też wezmą udział we wspólnej zabawie. Wszystkie zajęcia wzbogacają również opowieściami związanymi z regionem oraz śpiewem. Panie zawsze przybywają w strojach ludowych.

 

NAUKA CZYTANIA METODĄ SYLABOWĄ

Co to za metoda?

Dziecko zaczyna mówienie nie od głosek, ale od sylab. Dlaczego? Bo pojedyncze litery nie mają konkretnego znaczenia. Dopiero ułożone w sylaby lub wyrazy zaczynają coś znaczyć. Dzieci dużo łatwiej uczą się sylab niż liter. Właśnie to naukowe odkrycie stało się podstawą do opracowania przez prof. Jagodę Cieszyńską tzw. „krakowskiej metody uczenia czytania”.  Nauka czytania sylabami, czyli krakowska szkoła czytania (jej profesjonalna nazwa to „Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania”) polega na tym, że dziecko uczy się najpierw sylab, a nie poszczególnych liter. Krakowska metoda czytania (zwana też sylabową)  stymuluje wszystkie funkcje poznawcze u dziecka. Metoda czytania sylabami zakłada, że dziecko uczy się czytać stopniowo. Etapy te naśladują etapy rozwoju mowy dziecka: od samogłosek, przez sylaby do pełnych wyrazów i zdań.

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

 

Raz w tygodniu dzieciaki naszego przedszkola uczestniczą w grupowych zajęciach logopedycznych. Celem zajęć jest profilaktyka oraz korygowanie wad wymowy poprzez ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia słuchu fonematycznego. Pod czujnym okiem logopedy, poprzez zabawę i ćwiczenia dostosowane do zainteresowań i możliwości dzieci,  uczą się one prawidłowej wymowy, bogacą swoje słownictwo oraz kompetencje językowe. Zajęcia mają także charakter ogólnorozwojowy.  Dzięki przesiewowym badaniom logopedycznym prowadzonym w naszym przedszkolu możliwa jest szybka diagnoza oraz terapia wad wymowy. Na podstawie diagnozy prowadzone są także na terenie przedszkola indywidualne odpłatne zajęcia terapeutyczne z logopedą.

 

BAJKOTERAPIA

 

To metoda pracy z polegająca na czytaniu dzieciom odpowiednio skonstruowanych tekstów tzw bajek terapeutycznych, które pokazują jak radzić sobie z najczęściej pojawiającymi się u dzieci emocjami: nieśmiałość, strach, zazdrość, nieumiejętność współpracy, radość, smutek. Mają na celu uspokojenie emocji, obniżenie lęku, objaśnienie reguł otaczającego świata. Poprzez identyfikację z bohaterem bajki dziecko uczy się nazywać problem i emocje mu towarzyszące, dowiaduje się w jaki sposób można problem rozwiązać. Przekonuje się także, że inni mają podobne trudności. Bajki pomagają dziecku lepiej zrozumieć otaczający dziecko świat oraz samego siebie. To zaś daje poczucie bezpieczeństwa.

 

WARSZTATY JEŹDZIECKIE

 

 

Przedszkolaki w Chmurkowych Opowieściach raz w miesiącu uczestniczą w warsztatach jeździeckich, podczas których uczą się prawidłowych wzorców zachowań i postępowania z koniem. Nauka wsiadania i zsiadania  z konia, utrzymanie równowagi, podchodzenie do konia, zasady opieki nad zwierzęciem to podstawowe elementy warsztatów, które za każdym razem wzbogacane są o nowe elementy jeździeckie. Oprócz walorów edukacyjnych możemy także mówić o funkcji terapeutycznej, jaką pełni kontakt z żywym stworzeniem. Warsztaty odbywają się z udziałem Profesora Kucyka o imieniu Bryk, który jest najsympatyczniejszym kucykiem na świecie. 

 

PROGRAMOWANIE Z PHOTONEM

 

PHOTON jest interaktywnym robotem edukacyjnym, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Photon wspiera dzieci w rozwoju podstawowych umiejętności naszych czasów. Pomaga im rozwijać kreatywność, zdolność logicznego myślenia, poznawanie podstaw programowania i zrozumienie działania czujników, w które jest wyposażony. Robot to nie zabawka w klasycznym rozumieniu. Pomimo niewielkich rozmiarów wyposażony jest w aż 10 czujników, pozwalających na interakcję Photona z otoczeniem. Dzięki nim może m.in. wykryć dotyk, światło, przeszkody czy dźwięk. Wykorzystując wszystkie możliwości można go zaprogramować na tysiące sposobów! Ograniczeniem zabawy z Photonem jest jedynie kreatywność i wyobraźnia. Za pomocą aplikacji PHOTON EDU dedykowanej nauczycyielom, zintegrowanej ze specjalnymi scenariuszami, możliwa jest praca w grupie oraz realizacja podstawy programowej.